موفقیت ایران کرمان جوانان مسابقه

موفقیت: ایران کرمان جوانان مسابقه محمدرضا نوجوانان فارس فاتح کاتا نوجوانان نوجوانان و جوانان کشور

گت بلاگز وب‌گردی بهترین خوراکی‌ها جهت مبارزه با آرتروز

به کمک چند ماده غذایی، میتوان بیماری آرتروز را تا حد زیادی اصلاح بخشید. آرتروز | آرتروز | خوراکی | سبزیجات | ویتامین | سیب زمینی | کره بادام زمی

بهترین خوراکی‌ها جهت مبارزه با آرتروز

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، خوشبختانه در حال حاضر داروها و درمان ها روی این بیماری خوب پاسخ داده است و کنترل کردن آن نیز کار دشواری نیست. ولی جالب است بدانید عوض کردن در شیوه زندگی و نوع رژیم غذایی در اصلاح و کنترل این بیماری نقش به سزایی دارد.
در این گزارش 6 توصیه غذایی جهت بیماران مبتلا به استئوآرتریت و کم کردن علائم آن را معرفی کرده ایم.
ماهی
ماهی و روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به شدت با التهابات مبارزه می کند. عالی ترین ماهی ها جهت جذب امگا 3، ماهی خال خالی اطلس، قزل آلای دریاچه، شاه ماهی، ساردین و ماهی تن آلباکور هست، آیا که این دسته از ماهی ها جیوه کمی را دارا هستند. البته امگا 3 را با استفاده از مکمل هم می توانید به بدنتان برسانید.
میوه و سبزیجات ارگانیک
با خوردن میوه و سبزیجات زانوهایتان را در برابر این بیماری مرسوم مقاوم کنید. داشتن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین و فیبر به کم کردن علائم آرتروز بسیار کمک می کند. التهاب ها باعث شکل گیری «رادیکال های آزاد» می شوند، آن ها در واقع مولکول های آسیب رسان به بدن هستند و در تقابل با سموم بدن ایجاد می شوند. آسیب رساندن به مفاصل زانویی از دیگر مضرات این رادیکال های آزاد محسوب می شوند. آنتی اکسیدان ها در برابر این رادیکال های آزاد می ایستد و روند پیشرفت آرتروز را کم کردن می دهد.
خوردن میوه ها و سبزیجات دارای ویتامین سی اوج و آنتی اکسیدان فراوان مانند مرکبات، تمشک، توت فرنگی، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، کلم پیچ، سیب زمینی شیرین، کاهو، زردآلو، پیاز، گوجه فرنگی، زغال اخته و سیب از جمله خوراکی های بسیار بافایده جهت آرتروز هستند.
غذای تند
خوراکی های سرشار از ویتامین E به التهابات ناشی از آرتروز زانو بسیار کمک می کند. از غذاهای حاوی ویتامین E اوج می توان به اسفناج پخته، تخم آفتاب گردان، بادام، آووکادو، قزل آلا، روغن زیتون، کلم بروکلی، خربزه، کدو تنبل و کیوی اشاره کرد
التهابات با حرارت ارتباط دارد. ولی تحقیقات علمی نشان داده است استفاده از ادویه جات تند که در بدن باعث حرارت می شود جهت آرتروز بسیار مناسب هست. بنیاد جهانی آرتروز توصیه می کند، بیماران از مصرف ادویه جاتی چون زردچوبه، زنجبیل و دارچین در وقت پخت و پز به منظور طعم دهنده غافل نشوند آیا که این 3 ادویه جهت بیماران آرتروزی بسیار بافایده هست.
چای سبز
نوشیدن یک فنجان چای سبز و چای زنجبیل به شدت درد ناشی از آرتروز را کم کردن می دهد. یک مطالعه بروی موش ها نشان داده است ساییدگی استخوان ها با مصرف چای سبز اصلاح می یابد.
کره بادام زمینی
اگر درد آرتروز امانتان را بریده است خوردن یک ساندویچ کره بادام زمینی به شدت دردتان را آرام می کند. کره بادام زمینی سرشار از ویتامین B3(نیاسین) است که جهت کم کردن التهابات و اصلاح انعطاف پذیری بسیار مناسب آشنا شده است هست. علاوه بر آن کره بادام زمینی جهت سلامت پوست، حفظ عملکرد سیستم عصبی، زیاد کردن حافظه، کم کردن کلسترول و کمک به هضم غذا بسیار کمک کننده هست.
ویتامین E
خوراکی های سرشار از ویتامین E به التهابات ناشی از آرتروز زانو بسیار کمک می کند. از غذاهای حاوی ویتامین E اوج می توان به اسفناج پخته، تخم آفتاب گردان، بادام، آووکادو، قزل آلا، روغن زیتون، کلم بروکلی، خربزه، کدو تنبل و کیوی اشاره کرد.
منبع: تبیان
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: آرتروز | آرتروز | خوراکی | سبزیجات | ویتامین | سیب زمینی | کره بادام زمینی | آرتروز

نویسنده : topsblog